Pinterest

lørdag, april 14, 2018

Sponset av Hobbii.

Jeg var så heldig å bli sponset med garn av Hobbi 
Fikk mail fra en trivelig dame som sa jeg kunne velge garn og mønster som jeg ville. Hva i all verden tenkte jeg. Lage akkurat det jeg ønsker!!!??? Det er jo bare drømmetenking for meg.
 Oi..oi her kommer valgets kvaler.  Hva i all verden skal jeg finne på å lage? 

Inn på nettsiden til Hobbii og se hva de har av mønster og garn. Til slutt falt valget på ei jakke som de hadde mønster på. Garnet som blir brukt i mønsteret er Mayflowers Easy care big  Det er mange flotte farger å velge i.
Så ble jo det store spørsmålet hvilken farge skulle jeg velge? Etter mange runder med meg selv så fant jeg en farge som jeg likte, og sendte svar til den trivelige damen. Fikk svar tilbake om at nå var det pakke på vei til meg. Så da var det bare å sette seg ned og vente, og jeg som er så tålmodig da :) 
Men pakken den kom, så da var det å ta en sneek peek på fargen. Den var nydelig...sikle...og garnet var mykt og godt. Men jeg måtte gjøre ferdig ett annet prosjekt før jeg kunne starte opp med dette.

I dag kunne jeg endelig starte opp. 
Så da var  det bare å starte å lete etter riktig størrelse på strikkepinner. Har nok av pinner å ta av... så mens jeg lette igjennom pinnene, kom det jo noen klirrelyder da jeg også har metallpinner. Så selvfølgelig fikk jeg hjelp med arbeidet :D
Startet med å legge opp. Jeg bruker longtail cast on når jeg legger opp. På dette bildet fikk jeg fram den ordentlige fargen, er ikke den flott?
Kjente at jeg ble litt irritert når jeg la opp, for jeg fikk enkelte tråder som slapp og jeg måtte ta opp maskene igjen. Men av erfaring vet jeg at det er hvor stramt/slaktgarnet er tvinnet, og at man må slippe tråden slik at den tvinner seg tilbake. Så kan man fortsette å legge opp.
Denne dagen har gått til tv-titting og strikking. En perfekt dag for å slappe av. For det er det jeg gjør når jeg holder på med håndarbeid. 
Det var ett enkelt mønster på jakka, så det var "Load and go". Er glad for at strikkemønster fra da jeg begynte å strikke for ca 40 år siden er kommet tilbake for fullt. 
Jeg ble ikke mere plaget med at garnet fliset seg. Det var bare å strikke.
Det sto i mønsteret at man skal strikke forstykke og bakstykket for seg selv. Men jeg er absolutt ikke glad i å sy sammen til slutt. Egentlig så vil jeg bare ha en begynnertråd og en sluttråd å feste :D
 Så jeg valgte å strikke hele bolen i ett, for senere å dele opp til for og bakstykke. Ser også at jeg skal gjøre forandring på lommene. Men det kommer i ett annet innlegg.
Så langt er jeg kommet i dag, og tror ikke jeg blir å strikke mer i dag. 






Ingen kommentarer: